Od 1. Januára 2020 čerpacie stanice na Slovensku prestali predávať benzín pod označením Super/Natural E5 a povinne ho nahradil benzín pod označením Super/Natural E10!To znamená že takýto typ benzínu obsahuje väčší podiel biozložky, až cca 9 % z pôvodných 5-7%. Potrebné je vysvetliť, že existujú rôzne biozložky pridávané do kvapalných motorových palív. Do benzínu sa pridáva najčastejšie etanol a (ETBE) (etyl-terc-butyléter). V prípade palív predávaných na našich čerpacích staniciach, bude E10 benzín v prípade 95 oktánového benzínu obsahovať min 3 % ETBE, a zvyšok hlavne etanol. Práve lacnejšia varianta biozložky etanol môže spôsobiť problémy.Aké nevýhody má vyšší podiel biozložiek v palive ?
- Etanol je látka schopná absorbovať vodu. Práve preto rastie schopnosť benzínu E10 adsorbovať vzdušnú vlhkosť a tým vzniká riziko vzniku nebezpečného obsahu vody v palive.
- Pokiaľ sa však bude E10 používať dlhodobo, môže etanol za určitých podmienok pôsobiť korozívne na nechránené kovové povrchy palivového systému a tým viesť k poruchám vstrekovacieho systému.
- Rizikovým sú gumené materiály, a to hlavne polyuretán, z ktorého sú vyrobené staršie tesnenia. Dlhodobým pôsobením ich etanol rozleptá a môže vzniknúť netesnosť. Môže sa to vyskytnúť aj pri kovových súčiastkach.
Všetkým motoristom môže benzín E10 poriadne priťažiť. Poškodenie motora a palivovej sústavy áut následkom používania E10 benzínu môže byť pre staršie autá devastačné a oprava bohužiaľ ekonomicky nerentabilná. Jedným možným riešením je tieto všetky negatíva eliminovať práve produktom PRO-TEC E10! ENGINE PROTECTOR 1:1000. Aplikácia je jednoduchá, stačí pridať do nádrže pred tankovaním 75 ml na 75l benzínu.
