
Možné príčiny poruchy chladiča:
- Únik chladiacej kvapaliny
Nedostatočné množstvo chladiaceho koncentrátu je jednou z najčastejších príčin prehriatia pohonného ústrojenstva. Stačí pritom len skontrolovať jeho množstvo. Ak ho v nádržke je málo, je zrejmé, že chladiaci systém nemôže svoju úlohu vykonávať bezchybne - teplo nemá čo odvádzať. Malé množstvo chladiacej kvapaliny môže byť spôsobené únikom/netesnosťou alebo mikro-trhlinami v chladiacom systéme. Radiator Stop Leak spoľahlivo utesňuje chladiče a výmenníky tepla, netesné vodné čerpadlá a ventily. Funguje na báze jemných a plochých keramických platničiek. Ak je v chladiacom systéme netesnosť, v systéme vzniká podtlak, pomocou ktorého si keramické platničky veľmi ľahko nájdu cestu k danej netesnosti a postupne sa veľmi jemne 'zarezávajú' do materiálu až do úplného zacelenia netesnosti. Je taktiež veľmi vhodný i na preventívne použitie. Zvyšuje sa tým prevádzková istota vozidla. Je vhodný pre všetky vodou chladené motory. Prípravok je miešateľný so všetkými dostupnými chladiacimi a nemrznúcimi kvapalinami. Produkt pôsobí počas jazdy. Je potrebný určitý čas kým sa platničky zapracujú.
![]() |
Radiator Stop Leak
|
- Upchatý chladič vodným kameňom, hrdzou

Najmä v starších vozidlách, sa časom v systéme mohol vytvoriť vodný kameň. Ten upcháva úzke hadičky, v dôsledku nedostatočného prietoku potom dochádza k slabej efektivite chladenia. Existujú na trhu rôzne čističe od vodného kameňa, avšak bežné čističe fungujú na princípe odvalovania vodného kameňa. Práve takýto odvalený kus vodného kameňa Vám môže spôsobiť ešte väčšie problémy. Produkt Radiator Flush odstraňuje všetky usadeniny z celého chladiaceho systému, predovšetkým vodný kameň a hrdzu a to na molekulárnej úrovni. Je vhodný pre všetky vodou chladené motory a je miešateľný so všetkými dostupnými chladiacimi kvapalinami a nemrznúcimi kvapalinami. Aplikácia je veľmi jednoduchá, pridajte produkt do chladiča, naštartujte motor a nechajte ho bežať cca 15 minút. Následne vypustite zmes z chladiaceho systému, napustite do chladiča čistú vodu a nechajte bežať aspoň 4 minúty aby sa systém dôkladne prepláchol. Opäť systém vypustite a naplňte ho chladiacou zmesou podľa pokynov výrobcu.
![]() |
Radiator Flush |
- Olejové nečistoty, ktoré boli/sú spôsobené závadou napr. tesnenia hlavy
Olejové a chladiace vedenie v bloku motora sa nachádzajú tesne pri sebe, vedú okolo spaľovacích komôr a do hlavy valcov, čiže aj cez tesnenie. Ak k poškodeniu dôjde v tejto oblasti, oba systémy už nie sú dostatočne oddelené a dochádza k zmiešaniu oleja a chladiacej kvapaliny. Typickým znakom sú stopy oleja v chladiacej kvapaline alebo naopak, chladiaca kvapalina v oleji. Pre kontrolu stačí otvoriť kapotu motora a otvoriť príslušný nalievací otvor. Ak sa v chladiacej kvapaline nachádza olej, na vnútornej strane viečka a v nádobke sa usadí svetlá penová alebo olejovitá emulzia. Problémom je dostať práve olej z chladiacej sústavy. Práve produktom Radiator Oil Cleaner dokážete odstrániť olejové nečistoty a tiež nečistoty ako sú kal a vodný kameň. Počas čistenia chráni všetky kovové a gumové časti vďaka obsiahnutým mazacím zložkám. Ventilom, termostatu a vodnej pumpe vracia ich pôvodný výkon a zvyšuje sa životnosť celého chladiaceho systému. Aplikácia: Najskôr je nutné odstrániť závadu. Potom pridajte Radiator Oil Cleaner K1K2 do chladiaceho systému, naštartujte motor a nechajte bežať cca 15-40 minút (záleží od stupňa znečistenia). Následne vypustite chladiaciu zmes a prepláchnite systém čistou vodou. Vykonajte výmenu chladiacej kvapaliny podľa pokynov výrobcu
![]() |
Radiator Oil Cleaner
|
- Nekvalitná chladiaca kvapalina

Práve chladiace médium býva spoločne s brzdovou kvapalinou veľmi často podceňované, asi najviac zo všetkých prevádzkových kvapalín. Výmenu chladiacej kvapaliny odborníci odporúčajú každé dva roky, presný interval je však napísaný v návode k vozidlu alebo v servisnej knižke, prípadne vám poradia aj pri návšteve servisu. Rozlišujeme ich podľa farby na žltú, modrú/fialovú, červenú alebo modrozelenú. Aká kvapalina je v aute použitá, býva napísané priamo na nádobke (typ B, C, D, G11, G12, G12 ++, G48 a ďalšie). V dnešnej dobe nie je pre výrobcov chladiacich kvapalín problém vyrobiť akúkoľvek farebnú chladiacu kvapalinu, ktorú si zákazník praje. Takže všeobecné rozlišovanie kvality chladiacich kvapalín podľa sfarbenia je nedostatočné! Pri výbere vhodnosti daného produktu by ste si mali všímať nie len informácie ako: „Určená pre všetky hliníkové systémy“, ale predovšetkým to, aké normy výrobcov vozidiel daná kvapalina plní. V druhom rade si treba pozor aj na kvalitu, pretože nekvalitná chladiaca kvapalina môže rýchlo zdegradovať a znečistiť chladič a celý chladiaci systém automobilu. PRO-TEC ponúka produkt do chladiacej kvapaliny na ochranu celého chladiaceho systému. Radiator Conditioner zabraňuje elektrolýze a kavitácii, zlepšuje tepelnú výmenu medzi chladiacou kvapalinou a chladičom. Maže vodnú pumpu, termostat a ventily. Neutralizuje škodlivé kyseliny v chladiacej kvapaline a chráni tak systém pred hrdzou a koróziou. Produkt je miešateľný so všetkými dostupnými chladiacimi kvapalinami.
![]() |
Radiator Conditioner
|




